işte çiçeklerimin son hali

merhaba arkadaşlar daha önceki postlarımın birinde sizlere çiçek sevdamdan bahsetmiş ve resimlerini yayınlamıştım ben kendilerini artık saksılara diktim ama sizler için resimlememiştim unutmuştum daha doğrusu biraz önce x madame nin terrose sini görünce aklıma geldi ve evet resimledim bakalım beğenecekmisiniz daha bazıları çiçek açmadı ama çok güzeller bence herkeze tavsiye ederim çiçek yetiştirmesini ve evet işte resimler
ilk çiçeğim selluka sarmaşık gibi olucak ve kendisi şuan yaprakları aşağı doğru olsada aldanmayın gündüz yapraklarını açıyor ışık almak için 
 evet buda gece parfümü diye bir çiçek latince ismi zalızianskya capensis
 bunlar domateslerim o dönemde saksı bulamamıştım daha saksı satmaya başlamamıştı burda bir çok yer bende yoğurt kovasıyla  5 litrelik su bidonunu kullandım etrafını kendinden yapışkanlı duvar kağıdıyla kapladım 

 bu da pembe gala çiçeğim bunu daha yeni soğanını diktiğim için daha yaprakları tam büyümedi
 bu da geçen migrostan aldığım kalanchoe çiçeği çok güzel açıyor aslında toz pembe flaş patlayınca beyaz gibi çıktı ama aşağıda flaşsızda çektim orda az çok rengi belli



 bu da beyaz gala çiçeğim bu biraz daha önce dikildiği için yaprakları açmaya başladı daha önce
 bunlar salatalıklarım çiçek bile açtılar ama döktüler ya zamanında önce olduğundan yada fazla suladığım için şimdi yaprakları pörsümeden su vermiyorum
 bunlar tom thumb mıx lerim
 ezan çiçeğim
 bu da külahta dondurma latınce adı dıanthus
 bu ada çayım
 bunlar biberlerim acı konuk biberi

 bu çileğim bunu tohumdan yetiştirmedim çünkü yetiştirmesi çok zor daha doğrusu zahmetli bende zengardenden fide sipariş ettim
 bu pembe petunyam
 buda külahta dondurma bu çiçek açmaya başladı aşağıda gözüküyor

 burda iki çeşit çiçek var sol tarafta sarkan lobelya diğerini unuttum valla çiçek açınca belli olcak bakalım
 bunlar karışık maydanoz nane tere frenk kimyonu daha yeni ektim anca çıkıyorlar
 buda çilek 
 bunlar gömülmüş taze soğan ve sarımsak
 bu aynı safa çiçeği
ve evet son iyice çiçek açınca tekrar resimlerim sevgiyle kalın

Yorumlar

  1. hepsini ilgiyle okudum bende mutfak penceremin önüne semiz otu ve roka ektim ama semizler kurudumu ne oldu anlamadım neyi yanlış yaptım acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuruduğunu pek sanmam semiz zaten kendiliğinden de çok rahatlıkla çıkan arsız bir bitki daha henüz tohumun çıkması için şartlar uygun olmayabilir ben tohum dikince üstünü sterçfilme kaplıyorum o zaman daha çabuk çıkıyorlar sıcaklık ortamı ve nemi korunduğu için zaten ama havalar soğuktu yakında çıkmaya başlar büyük olasılıkla havalar iyiden iyiye ısınınca

      Sil
  2. hepsi çok güzeller maşallah. ben galayı çok severim ama hiç pembe gala görmemiştim çok merak ettim açınca yine fotola bence :)

    YanıtlaSil
  3. tatlım bu arada bana sorduğun çiçeğin latince adı sedum palmeri imiş. halkarasında taşkıran olarak geçiyormuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım teşekkürler bakalım bende denemek istiyorum en kısa sürede inş yaşar seninkide bende yakında yapar paylaşırım

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

orta sehpa örtüsü diktim!!!